Navigácia

Odoslať stránku e-mailom

Obsah

Plán hlavných úloh   základnej školy  v školskom roku 2015/2016

  1. Úlohy vo výchove a vzdelávaní:
  • dôsledné dodržiavanie časovo – tematických plánov a osnov zo všetkých predmetov
  • vypracovať časovo tematický plán pre nový predmet v 2. ročníku informatická výchova v súlade so školským vzdelávacím programom
  • dodržiavať všeobecne záväzné právne predpisy v oblasti výchovy a vzdelávania
  • venovať pozornosť žiakom zo sociálne znevýhodneného prostredia, zabezpečiť plnenie povinnej školskej dochádzky, záškoláctvo okamžite riešiť so zákonnými zástupcami žiaka a zriaďovateľom
  • úzko spolupracovať s výchovným poradcom, spoločne problémy žiakov, spolupracovať so zriaďovateľom a radou školy
  • podľa možností vytvoriť krúžkovú činnosť, zapojiť všetkých žiakov do krúžkov formou vzdelávacích poukazov
  • v zmysle Listiny ľudských práv a Dohovoru o právach dieťaťa pomáhať rómskym deťom začleniť sa do školy, vytvárať im vhodné podmienky pre ich vzdelávanie s ostatnou populáciou
  • do časovo-tematických plánov pre jednotlivé predmety zapracovať úlohy súvisiace s výchovou v duchu humanizmu a so vzdelávaním ľudských práv, práv dieťaťa, predchádzanie foriem diskriminácie, rasizmu
  • zapracovať do plánu práce školy a tematických plánov a plánov ŠKD využívanie prvkov environmentálnej výchovy, výchovy k manželstvu a rodičovstvu, prevencia drogových závislostí /besedy, výstavy, práca s náučnou literatúrou a iné./
  • v mimoškolských aktivitách pripraviť žiakov na rôzne kultúrne podujatia organizované obcou a inými spoločenskými organizáciami
  • ŠKD využívať v mimo vyučovacom čase k uspokojovaniu záujmov žiakov a dodržiavať platnú legislatívu a zákony / č.140/1995 Z.z., č.28/1995 Z.z. a vyhl. 588/2004 Z.z./
  • umožňovať pedagogickým zamestnancom účasť na vzdelávacích seminároch organizovaných KŠU Trnava, SŠU Skalica a tým zbierať kredity
  • pravidelne sa zúčastňovať metodických zasadnutí málotriednych škôl okresu Skalica a Senica

     2. Riadiaca činnosť, činnosť vyučujúcich:

  • venovať pozornosť kvalite riadenia pedagogickému procesu jej dôslednej analýze, plánovaniu, kontrole
  • pravidelne kontrolovať predpísanú dokumentáciu triedneho učiteľa, vedúcich krúžkov v ŠKD
  • zabezpečovať ďalšie vzdelávanie pedagogických zamestnancov zmysle vyhlášky MŠ SR č.42/1996 Z.z. o ďalšom vzdelávaní pedagogických zamestnancov
  • do obsahu pracovných porád zaraďovať otázky školskej legislatívy za účelom zvyšovania právneho vedomia zamestnancov
  • plniť úlohy týkajúce sa bezpečnosti a ochrany zdravia pracujúcich, protipožiarnej a civilnej ochrany

3. Spolupráca školy:

  • spoločná spolupráca s pedagogicko-psychologickou poradňou a špeciálnym pedagógom, v rámci ochrany detí a telesného zdravia žiakov venovať pozornosť aktívnej ochrane detí pred sociálno-patologickými javmi
  • zamedziť šikanovaniu v škole, agresívnemu správaniu, záškoláctvu
  • zabezpečiť psychologické vyšetrenia a iné pri výrazných zmenách v správaní žiakov, odklad školskej dochádzky, integrácia žiakov
  • spolupráca s materskou školou, skvalitnenie spolupráce s MŠ, pozývať zástupcov  z MŠ k zápisu detí do 1. ročníka, organizovať spoločné kultúrne a spoločenské podujatia
  • spolupráca s obcou a spoločenskými organizáciami, zapájanie žiakov do programov, zúčastňovať sa kultúrnych a športových akcií

    4. Špecifické úlohy:

  • zapracovať prvky čitateľskej a informačnej výchovy do časovo tematických plánov všetkých vyučovacích predmetov
  • posilňovať predovšetkým čitateľskú gramotnosť, využívať podujatia knižníc vo forme besied, rozhovorov s deťmi o knihách atď.
  • dodržiavať platnú legislatívu týkajúcu sa integrácií žiakov a detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami
  • pri vypracúvaní individuálnych výchovno-vzdelávacích programov pre žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, spolupracovať s detským integračným centrom, so špeciálnou pedagogickou poradňou, logopédom, pedagogicko-psychologickou poradňou a využívať ich služby a rady