Obsah
Plán hlavných úloh základnej školy v školskom roku 2015/2016
- Úlohy vo výchove a vzdelávaní:
- dôsledné dodržiavanie časovo – tematických plánov a osnov zo všetkých predmetov
- vypracovať časovo tematický plán pre nový predmet v 2. ročníku informatická výchova v súlade so školským vzdelávacím programom
- dodržiavať všeobecne záväzné právne predpisy v oblasti výchovy a vzdelávania
- venovať pozornosť žiakom zo sociálne znevýhodneného prostredia, zabezpečiť plnenie povinnej školskej dochádzky, záškoláctvo okamžite riešiť so zákonnými zástupcami žiaka a zriaďovateľom
- úzko spolupracovať s výchovným poradcom, spoločne problémy žiakov, spolupracovať so zriaďovateľom a radou školy
- podľa možností vytvoriť krúžkovú činnosť, zapojiť všetkých žiakov do krúžkov formou vzdelávacích poukazov
- v zmysle Listiny ľudských práv a Dohovoru o právach dieťaťa pomáhať rómskym deťom začleniť sa do školy, vytvárať im vhodné podmienky pre ich vzdelávanie s ostatnou populáciou
- do časovo-tematických plánov pre jednotlivé predmety zapracovať úlohy súvisiace s výchovou v duchu humanizmu a so vzdelávaním ľudských práv, práv dieťaťa, predchádzanie foriem diskriminácie, rasizmu
- zapracovať do plánu práce školy a tematických plánov a plánov ŠKD využívanie prvkov environmentálnej výchovy, výchovy k manželstvu a rodičovstvu, prevencia drogových závislostí /besedy, výstavy, práca s náučnou literatúrou a iné./
- v mimoškolských aktivitách pripraviť žiakov na rôzne kultúrne podujatia organizované obcou a inými spoločenskými organizáciami
- ŠKD využívať v mimo vyučovacom čase k uspokojovaniu záujmov žiakov a dodržiavať platnú legislatívu a zákony / č.140/1995 Z.z., č.28/1995 Z.z. a vyhl. 588/2004 Z.z./
- umožňovať pedagogickým zamestnancom účasť na vzdelávacích seminároch organizovaných KŠU Trnava, SŠU Skalica a tým zbierať kredity
- pravidelne sa zúčastňovať metodických zasadnutí málotriednych škôl okresu Skalica a Senica
2. Riadiaca činnosť, činnosť vyučujúcich:
- venovať pozornosť kvalite riadenia pedagogickému procesu jej dôslednej analýze, plánovaniu, kontrole
- pravidelne kontrolovať predpísanú dokumentáciu triedneho učiteľa, vedúcich krúžkov v ŠKD
- zabezpečovať ďalšie vzdelávanie pedagogických zamestnancov zmysle vyhlášky MŠ SR č.42/1996 Z.z. o ďalšom vzdelávaní pedagogických zamestnancov
- do obsahu pracovných porád zaraďovať otázky školskej legislatívy za účelom zvyšovania právneho vedomia zamestnancov
- plniť úlohy týkajúce sa bezpečnosti a ochrany zdravia pracujúcich, protipožiarnej a civilnej ochrany
3. Spolupráca školy:
- spoločná spolupráca s pedagogicko-psychologickou poradňou a špeciálnym pedagógom, v rámci ochrany detí a telesného zdravia žiakov venovať pozornosť aktívnej ochrane detí pred sociálno-patologickými javmi
- zamedziť šikanovaniu v škole, agresívnemu správaniu, záškoláctvu
- zabezpečiť psychologické vyšetrenia a iné pri výrazných zmenách v správaní žiakov, odklad školskej dochádzky, integrácia žiakov
- spolupráca s materskou školou, skvalitnenie spolupráce s MŠ, pozývať zástupcov z MŠ k zápisu detí do 1. ročníka, organizovať spoločné kultúrne a spoločenské podujatia
- spolupráca s obcou a spoločenskými organizáciami, zapájanie žiakov do programov, zúčastňovať sa kultúrnych a športových akcií
4. Špecifické úlohy:
- zapracovať prvky čitateľskej a informačnej výchovy do časovo tematických plánov všetkých vyučovacích predmetov
- posilňovať predovšetkým čitateľskú gramotnosť, využívať podujatia knižníc vo forme besied, rozhovorov s deťmi o knihách atď.
- dodržiavať platnú legislatívu týkajúcu sa integrácií žiakov a detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami
- pri vypracúvaní individuálnych výchovno-vzdelávacích programov pre žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, spolupracovať s detským integračným centrom, so špeciálnou pedagogickou poradňou, logopédom, pedagogicko-psychologickou poradňou a využívať ich služby a rady